Uncategorized

What’s in the Tapedeck v.3 (12.23.07)

blame it on Shake December 23, 2007

It’s been slow (and for good reason). You know … the whole Santa Claus thing and whatever. So why not drop another installment of “What’s in the Tapedeck?” This volume I’m dropping some great shit. We got some new Fabolous, Amy Winehouse, a 9th Wonder remix to Jay/Nas – Success, some new Twista, new Show & A.G., Stimuli, etc. Enjoy bidges!

Download links after the jump…

Amy Winehouse – Love is a Losing Game (Truth & Soul Remix)
Nice little remix to Amy’s already dope single. Fuck her “real” life, her music is awesome!

Sha Stimuli – Stand the Rain (prod. J. Cardim)
More heat from Sha. This dude has an insane amount of talent. Be on the look out for the Stimuli, Torae & Skyzoo mixtape I’m putting together with them and HipHopDX!

Karinal Offishall – Swag f. Pusha T & Lil Wayne
Kardi gets Pusha and Wayne to put aside their differences and get on a track together, not bad, not bad. Radio rip off DJ Semtex 1xtra radio show.

Fabolous – Roc Boys pt.2 f. Red Cafe
Fabolous and Red Cafe remix Jay’s single. Street Fi-di-di-di-damnn!

AZ & Starkim – Sirius Radio Freestyle
AZ brings up and coming artist Starkim Allah who just dismantles this. Dude goes off.

Young Chris – Gossip Freestyle
The Young Gunna addresses the comparisons he’s getting to Hov and Lil Wayne. Take note Chris, if you don’t want the comparisons STOP rapping over their beats! (c) Lowkey.

Show & A.G. – Land of the Free f. OC
Did you know Show & A.G. were dropping a new album? I had knowledge of it but did NOT expect it in the mailbox last week. This track really brings it back. Pick up Live Hard when it drops.

ICC – G.A.M.E. f. Ghostface, Napoleon & Shing02
ICC Production, this track features a really varied line-up of emcees (as you can see).

Strong Arm Steady – This Nigga’s a Problem f. Planet Asia (as Medallions)
West coast stand up! SAS and PA, nothing ever goes wrong when these guys collab, I swear.

Chamillionaire – Won’t Let You Down (rmx) f. Slim Thug, Lil Keke, Mike Jones, Trae, Paul Wall, Bun B, Lil Flip, Z-Ro, Scarface & Pimp C
Lil Flip and Scarface join the already stacked line-up. This is a set up to the 15 minute Texas Takeover remix, dropping Decemeber 31st.

Termanology – The Music Industry (prod. Fizzy Womack)
Term speaks on the current state of hip hop. DJ’s, club music, hip hop is dead?

F.Stokes – Go
New artist from Chi-Town, he had hit me with this joint and I’m really feeling it.

Jay-Z – Success f. Nas (9th Wonder Remix)
What can I say? 9th remixes the second Jay-Z/Nas collab. Let that shit breathe!

Jay-Z – Party Life (Green Lantern Remix)
GL mixes another Jay track. This time putting the Party Life a cappella over Snoop’s Sexual Seduction single.

Twista – Ain’t on Shit (prod. Alchemist)
New single from Twista and Alchemist. Not bad, Twist is spitting.

BONUS: 2dopeboyz.com – What’s in the Tapedeck v3 [all songs in one zip]

  • I am loving what is in the tapedeck fam…this is an awesome site

  • thank you sir. i think i’m gonna start doing these more often. do these instead of all the single posts for songs (unless they are huge records).

  • tdot

    a Nas remix to Jay/Nas????

    that shit aint right

  • a giving muthafucka like myself makes a typo and gets crucified. now THAT shit ain’t right. i mean 9th Wonder, as it was correctly typed on the filename and the link.

  • Shake, I would love to see a section highlighting some up-and-comers in the game. Now I will check out the Freestyle Friday section.

  • yea i was actually thinking about an “artist spotlight” type ordeal. i’ve got a few artists in mind. i’ll start them up after the holidays.

  • tdot

    hey i aint crucifying u nothing, i just got crazy hype wen i read that, lol….. luv the site man, keep it up!

  • bananaclispe(3.0)

    if u spotlight u NEED to put lay electronica in there… eternal sunshine is my new favorite song

  • bananaclispe(3.0)

    JAY* (how could i?)

  • i was just effin around tdot. my girls out in hamilton, ON right now. so i wish i was in tdot atleast. vegas is like 2500 miles away. wack.

    jay electronica is a good choice too, dude’s nice with it.

  • pj

    im lovin this site!!!

  • don’t worry Shake, 2500 miles will be back to 0 soon!
    and…WALE!

    yup.
    I gave 2dopeboyz lots of love today over at DX. enjoy.

    I will be thinking of you when I attempt to put clothes on the fat ass cat tomorrow. ha.

  • haha .. thanks i’m glad i inspire pet clothing. it means a lot to me ;)

    thanks for the love

  • tdot

    yeah but… vegas is vegas…. your lucky to be there!

  • kaohtix

    yeah this is nice
    props homie