First single off CuDi's upcoming Sophomore release, Man On the Moon: The Legend of Mr. Rager, which is dropping on September 14th. Shouts to OnSMASH.

DOWNLOAD: KiD CuDi - REVOFEV (prod. Plain Pat) | Mediafire
Strings by Larry Gold

ENTER RATING

Post a Comment
Share on Tumblr
.
  • whitemamba

    so he gets out of jail and decides to drop a song off the album? nice. he must have felt bad or something.

  • Steve

    This dude straight ruins good beats

  • Mtrx

    This shit is dope as fuck.

  • @NeverRunninOut

    ima bout to copp that 2nd album of his!! this shit is dope.

  • http://mostwantedalien.tumblr.com StatusakaAlien

    I thought his Album whutsz gonna be Called 'Cudder' ?..
    I Hope he builds up some Publicity for this Album..
    Dope Track btw

  • http://doorway618.com CZ

    i feel like he could have done better

  • MeYrickYah!

    this sounds like bob marley trying to rap

  • http://twitter.com/carterwinning Carter

    THIS IS FUCKING DOPPPPEEEEEEEEE

  • George Clooney

    The beat is fuckin dope.

    Cudder isn't the greatest rapper or anything, but dude makes good songs. I wouldn't defend his lazy approach to some songs, where he basically makes the shit up as he goes. But I like him better than B.o.B

  • Mtrx

    Cudi def pulls off the Alt-hip-hop thing way better than B.o.B imo

  • E.T.Beats

    Yaayyy loved the song it's new fresh beat with plain pat yea it's sik and chill :) it made my day KiD CuDi !!

  • jessie

    THIS IS DOPE I DON'T EVEN LIKE KID CUDI

  • dexb

    agree w/ George Clooney. 100% dope. he goes hard when he goes off tho, just doesnt do it alot. still dope tho

  • Complacent

    THSI GOES TO SHOW HOW AMAZING CUDI IS FIRST ALBUM WAS CLASSIC THIS SHIT SOUND EVEN BETTER THIS BETTER THAN ANYTHING ON THANK ME LATER CUDI REALLY IS THE BEST OF THE FRESHMAN YOU CAN KIND OF SAY HEINFLUENCED ALL THEM FROM DRAKE TO BOB N J COLE TRIES TO SING LIKE HIM ON SONG HIGHER YOU GUYS DONT GIVE HIM HIS CREDIT I LISTEN TO MAN ON THE MOON SEEN HIM FOUR TWICE LIVE AMAZING AMAZING!!!! SHOW CUDI IS GROUNDBREAKING AND MOST UNIQUE ARTIST TO COME ALONG IN A LONG LONG TIME JUST SIT BACK AND WATCH A GENIUS AT WORK

  • Brocho Cinco

    Am I the only one who doesn't understand why the song is called REVOFEV and not The Revolution?? What exactly is a REVOFEV?

  • R

    the beat is ill, but im not really feelin the way cudi goes in on it, and i like cudi... is that the same sample as aloe blacc's ''i need a dollar''?

  • swagger

    i love kid cudi but ^^hop off his nuts^^

  • swagger

    @complacent i love kid cudi too but hop off his nuts..

  • I’ll Wait

    Dooooope, cudi is my dude!

  • Sheesh

    REVOFEV=rev of ev=revolution of evolution

  • JDS

    @Brocho

    This was the song previously titled “Revolution” in the video, but the final name for the single is “REVOFEV” pronounced Rev Of Ev which stands for Revolution of Evolution.

  • swagger

    @broncho cinco it stands for ''revolution of evolution''

  • derlet

    def no Day n Nite

  • DontMindMe

    Dope

  • Complacent

    HOW AM I ON HIS NUTS? FOR BEING A FAN OF WHAT I THINK IS A GREAT ARTIST...ANYWAYS I WAS KIND OF JEALOUS WHEN HE PULLED AMANDA BYNES BUT STILL DONT UNDERMINE THE MANS GENIUS MAN ON THE MOON I LISTEN TO EVERY MORNING SHIT REALLY MOTIVATES ME I STILL GOT A KID NAMED CUDI IN THE CAR I LISTEN TO ALOT HOW IS THAT ON HIS NUTS I KNOW LOST OF PEOPLE WHO ARE FANS CUDI HAS INSPIRED MY VIOLIN PLAYING IN CLASSICAL TRAINING BECAUSE OF THE UNIQUE SOUND HE PRESENTS SO STOP BEING AN HATER LOOSEN UP YOUR BELT HAVE SOME FUN SWAGGER

  • Enrique Ponce

    @Brocho Cinco REVOFEV' is short for "Revolution of Evolution". Rev-O-Ev. Spotted it at kidcudi.com

  • blackmamba

    @complacent

    I hope you wore a condom when you wrote that, you just hopped on cudis nuts hard!

    Dope beat...meh lyrics. "Cocaine is a helluva drug"

  • Drake Fucked XXL up

    @complacent..... you make niggas hate Kid Cudi when u dickride LIKE THAT..."he's influenced all the freshman" and "he the best and most prolific" freshman...Sahn, Scott himself wouldn't co sign that type of faggotry...Chill n just be ready for the Revolution

  • I’ll Wait

    ^^ this

  • james

    Dopeness. Plain Pat produced crack. Cudi did his damn thing. I'm feeling this shit.

    bump bump bumpable
    bump bump bumpable

  • zookeeper

    this dude is a fucking faggot too... too much emo shit in the game right now.

  • mmkayy

    heard this all before on MOTM..

  • zookeeper

    him and drake both emo, this weak ass nigga was the same one trying to jump out the game quick til he got some above par ass then i guess he got back to his senses.... fuckin queerboy.

  • BW

    aww yeah

  • ck47

    so wack.

  • james

    emo?

    y'all sensitve haters

    haha

    he told y'all to relax, that makes him emo?

    hahaha

  • oscarthejet

    dudes still trippin on how each and every person raps but its more than that nowadays.

  • Complacent

    HOW AM I DICKRIDING BECAUSE I'M A LOYAL FAN? HE NEEDS HIS SUPPORT IN A TIME WHEN SALES STRUGGLES I'M ACTUALLY ON MY THIRD COPY BECAUSE I LOST THE OTHER TWO BUT I THINK MY GF HIDE ONE CAUSE I KEPT LISTENING TO IT LOL SHE SAID HIS SHITS DEPRESSING BUT I THINK HIP HOP NEEDS MORE STUFF THAT HITS THE CORE AT AN TRULLY EMOTIONAL LEVEL HE HAS HELPED ME GET THROUGH A LOT OF SITUATIONS IN MY LIFE I HOPE/WISH I GET TO MEET HIM ONE DAY MAYBE YOU GUYS WILL GET THE SAME EXPERIENCE WITH AN ARTIST YOU CAN CONNECT TO ONE DAY NOT MY FAULT YOU GUYS HAVENT FOUND IT YET

  • DallasTx_Grovside

    Revolution......Great an anti-Newworldorder track telling us to get ready for us to fight this take over
    or he's on "there" team......

    Because what other Revolution could he be talking about there than the NWO one that is in the
    works

  • james

    y'all tripping, it's just music

  • I’ll Wait

    hahaha man people are crazy these days

  • Kandice

    @complacent riley voice "ew nigga you gay"

  • http://www.gangstagrillz.com/ Dj Drama

    "dope dope dope dope dope" this shit aint dope lol wtf the beat go but his lyrics sub par i fucks with cudi but this aint good lol

  • Drake Fucked XXL up

    So to niggers Emo/Honesty= Queer or Gay??? Well ya'll Hardcore, Toughguy SuperMacho Douche Tool act= Myth Hop lovin' boring ass super insecure, fake phoney actors...And y'all some BAD actors....if this is "Emo" or "Gay" y'all simply ain't ready for the revolution....Fuck Off broski and quite lyin to the ppl...we kno u softer then pillow sheets...like Yeezy said, "We ALL self conscious, I'M just the first to admit it"...

  • A ta da K

    Cudi is relateable. Dude drinks, doesn't rap about all his "money", gets in trouble, is introspective and has a sense of humility. "I am the Rager/ I am forever!"

  • Juan Epstein

    At this point of their careers Kid Cudi > Dr. Dre

  • swagger

    @complacent again stop ride n cudi's nuts

  • dro

    shyts cracc to me i like b.o.b buh i prefer cudi over b.o.b

  • Doja

    As human begins we will never be satisfied, we are the reason the world is dying and we the fans are the reason hip-hop is dying. If it ain't hardcore music or Lupe fiasco oriented it's "Emo" WOW! people are literally losing their minds nowadays.

    Very very good song btw.

  • Drake Fucked XXL up

    I ain't sayin no names *COMPLACENT* but some of y'all need to understand this music..i like the song, but he had like 6 SHORT bars total in the whole song...the message was don't stress, smoke,...the "revolution" he's talkin about is the weed revolution when the fat cats legalize pot...Where will u be, when it's finally legal to tote up WHEREEVER u want...Kid Cudi is HipHop's Hippie..SIMPLE AS DAT FOR YA SIMPLE ASS...dang

  • 214Reppin

    It aint no conspiracy type shit, so lets not start the n.w.o./illuminati shit

  • On34

    ftw

  • kingg

    WACK!

  • http://LFTFL.com LFTFL.com

    Kid Cudi is wack and this song is horrible. I used to like his stuff but he’s venturing too far to the left. I hate this song.

  • CIGAA

    REVOFEV > Under Pressure

  • d.will

    jeez..its dope, damn so much of yall bash someone & listen to them to the bash them lol who does that, calm and roll a joint

  • JaySole

    Pretty Dope Beat but Kid Cudi is straight up WHACK on this track...

  • GhoSt

    "A kid named Cudi" and "Dat Kid from Cleveland" are the only Kid Cudi i will listen to, he is trash otherwise.

  • risen357

    is it safe to say someone doesn't smoke weed? ^

  • Taylor

    This song is good, but I'm not sure if it is digestible as a lead single. Street single, yeah.

    It's an album opener I would think.

  • http://joshuatureaud.wordpress.com/ M.E.A.N.

    dope cudi, i see a anarchy trend creeping in but yeah you really can't expect nothing else from cudi why should he change?

  • just sayin

    yoooooo this is nice beat cudder always on point. dont be suprised of people hating because there are always haters so just tell em keep on moving and roll yourself a blunt and light it up

  • David

    This makes up for Under Pressure..

  • poo

    Song is dope live.

  • http://www.twitter.com/ColdBlooded_3 CJ

    I will be bumpin this. Obviously Cudi isn't a lyricist but his music is still dope. One thing I like is that his songs are never predictable. Can't say that about most artists hot right now

  • http://blog.okizoo.com Dunn-D

    I don't do enough drugs to like Cudi...

    every now and then he surprises me, but 90% of the time it's nah...

    this goes in that 90%

  • THATguy

    i like it. Simple yet dope. Idk what these kids are saying about the new world order bullshit tho...you just been listening to those crazy ppl like alex jones and whoever the fuck else..cudders just ill and i'm sure dude doesn't have any hidden messages in his shit lol.

  • fuckweezysrockshit

    Love it, classic Cudi but he does get way to repetitive, not really his type of beat either

    AND LETS GET IT STRAIGHT, CUDI DOESN'T RAP! HE SINGS!

  • JJ

    cudi has his niche in the game, hippie rap. as long as he stays in that niche he will have a career. I like his music, all about the mood, his lyrics and melodies are more to create a feeling than tell a story. a different approach than hiphop fans are used to.

  • TrueSense

    Cudi is either hit or miss. This joint has a nice beat to it. Something to smoke to I guess.

  • http://marlyislove.tumblr.com/ Marly Jay

    Eh, I guess this'll grow on me.

  • spooky

    Beat was dope, but Cudi is horrible. I don't understand the hype. Just because you 're doing something different, doesn't mean it's dope.

  • giovanni

    this song is dope cudi cant wait for his album

  • Fredy

    It sounds like shit :/ I liked the bape performance and all I sang along with the song but now that it's my iPod it's not catchy at all lol but fuck all that cudder wow yea wow wow wow wow wow wow wow wow let's go I hear they found a solution where you be for the revolution oh wow wow wow wow wow wow wow haha I'm so high so high up and I like it I'm happy today it's not like anyother day (4real) and I like it hahhaha putos

  • Mtrx

    You guys gotta understand this is like new age reggae it's not hip-hop and you don't have to be a lyricist to make good music. This is mood music. I like that it's really easy listening. I want shit like this in my collection where I dont have to sit there and listen to every word and pic apart complicated metaphors to understand the song like I would a Lupe or Jay E song.

  • Ryan P.

    Flocka

  • London

    song sounds aite..but really Cudi is best heard in album entirety

  • kr

    i dont see whats so great about this one. i think cudi's only really really good tracks are daps and pounds, sky high, and TGIF. he needs to start doing shit like that again.

  • Nick

    I loved him on his Man on the Moon mixtape it was dope ... loved every song... His album was alright and this is just ok... i wish he would really stick to watever he did on Man on the Moon cuz all this other BS im not felling

  • hyeerr

    This song was kinda disapointing.
    Usually I feel cudi's shit a lot, but this was wack, seemed like it should have been much shorter and just a intro to the album.

    Hope his album does better.

  • D

    great song.

  • Mr. Bimbo

    Kanye's album, Cudi's album, and J. Cole's around the same time? I must have died and gone to heavan.

  • Nick d

    lets get this straight guys!!! this is a weak song by an amazing artist!!! love his album loved his stuff before his first album! but this just isnt very good!!! its an average album filler song not a single!!! cudderisback was 1000000 times better than this!

  • http://www.imthatdude.com fulltimeboss

    cudi failed

  • bambam

    I think this one might be a grower. Gonna take my time with it.

    http://clintbeefman.wordpress.com

  • Boomerang Slang

    yea this is ok. sounds like it should be the intro to the album

  • KOOIO

    i think cudi and this song is ill.

  • http://twitter.com/bigtris216 tris nigga!

    DOPE!!!!! CUDI!!!!! CLEVELAND BITCH!!!!!

  • jacob.

    yea, this is definitely the shit. and cudi is as well.
    although i am kind of surprised/disappointed that he didn't spit a verse on it.

  • http://www.apartmentk.net iamjoedent

    I like kid cudi..dont get me wrong he make some fire shit from time to time..but this beat had me amped..but the when he started to spit/sing/whatever the hell he was doing, the way he delivered on this track was not interesting! better luck next time..down but not out!

  • bryant

    am I missing something here? i'm very disappointed with this song... it seems like he tries to pull the "emo"/nerdy/alt vibe too much and uses weird beats with awkward vocal patterns...

    I am still a big fan of MOTM, but it seems like he was disappointed with its reception and then without taking any time off, starts talking about his sophomore album and rattling off the concepts, some which he decided to drop.

    dont get me wrong, I'm a cudi fan, but maybe push your first album a little harder after its released, then reflect on its successes/downfalls, re-work your style, drop a mixtape, THEN start thinking about a second album....

    all opinion, just thought id share...

  • tatties

    Bryant, I agree fully. I thought his debut was a great album, and he really should have pushed it that bit harder. Hell, over here in the UK he got a number 1 single. That does not happen to a "alt nerdy" rapper.

  • zookeeper

    whoever said this and or kid cudi was "Lupe oriented" needs to kill themselves.

  • zookeeper

    oh, I misread... notice how Lupe is neither emo or a queerboy, yet not a gangsta wannabe / tough guy. You can still be a man and not rape about emo fag shit without having to talk about guns, "bitches" or being gangsta. Thanks for helping prove a point. Soft spineless ass niggaz go follow your leader and terrorize young women cuz u can't hold you liquor...lol.

  • http://NiceKicks.Com Mikee $tar

    For U That Dont Know What REVOFEV Is It Is "Rev Of EV" Which Is Short For "Revolution Of Evolution"

    Song Is Dope But It Didnt Finish With A BANG Like He Usually Does .

  • http://www.gangstagrillz.com/ Dj Drama

    ^agreed

  • TE

    This is very good. class beat.

  • Drake Fucked XXL up

    @zookeeper i'll meet u in the middle and say that Life is a Beautiful Contradiction....obviously there are ppl who need to hear this...Men were also born with emotions/stress/feelings/ etc... and music is the best therapeutic way to release it. So when Cudi say some shit like "Lonely in my room" or "I've got some issues that nobody can see" fact is 50000000000 ppl feel the EXACT same way

  • buck this

    cudi's sound is fresh as hell. nobody in hiphop (maybe music in general) has such a unique sound. this song is exactly why he is dope and drake blows. cudi is doing the same sing x rap shit as drake but he got a producer (plain pat) who knows exactly what sound cudi is lookin for. drake is lost as hell artistically. he may have talent but you wouldnt know it cuz hes stuck under young money. bottom line is that this song is crack

  • holla if ya swalla

    this dude makes music he doesn't care if all hip hop fans feel it.

  • DWADAD

    This is an intro type song, lol.

  • trey

    A Kid Named Cudi is the best thing he's ever done.

  • JayTee

    Nice Beat, but Cudi wierd

  • JayElecPietrus

    Pretty solid effort from Cud.

  • Bazooka Tooth

    plain pat wut up

  • http://gmail kj da king

    Love the beat. Cudi sings it well. and yeah it does remind me of aloe black's i need a dollar a little bit. And i will say that i call cudi a singer. Because that's what he does in at least 70% of his songs.

  • Joey D

    Yeah Im cosigning all the people who were disappointed with this one. I mean this is supposed to be his first single off the album and to be honest it didnt live up to his potential at all. Im hoping he brings it alot more on the rest of the album.

  • hiphopzpop

    QUIT ALL Y'ALL BICTHIN, SHIT!!! THIS TRACK IS HARDER THAN MY DICK!

  • BubbaMack

    oh wow this was really terrible

  • http://suckingfunglasses.wordpress.com bushytop

    @complacent -- "ANYWAYS I WAS KIND OF JEALOUS WHEN HE PULLED AMANDA BYNES" --- really?!?! i kinda hated on him when he named dropped her in a rhyme to begin with. who's next? justin bieber's little sister? icarly? one of aubrey's sloppy seconds from degrassi? damn i feel old. [pops in slick rick's "hey young world" to calm down]

  • Tre’ Thurman

    Classic Cudder

  • HIsnipaM91

    I like how successfully complacent trolled you niggas.

  • tevon

    what the fuck is this shit?

  • slaughter

    to me this song sounds more like an intro then a single...Im not too thrilled

  • RIKO

    THIS NIGGA NEVER DISSAPPOINTS!!!dope track..

  • http://myspace.com/btmusic808 BREEZY1991

    SORRY CUDI... :(.. i hate this sh1t

  • beanie

    i doubt this is the final version of the track. he was out performing it and created so muchh buzz he decided to release it. give the fans what they want, hes a truly loyal guy to his fans. and as far as him ruining beats? lmao. okay. cudi has a name, a following larger than you would expect. lets not worry about how much this album will sell. i guarantee he out sells tml. guarantee it.

  • beanie

    @DWADAD
    i agree 100 percent
    its not wack at all. its going to be part of a concept, a brain moshing concept. so it would make sense if it was the intro to the album, but who knows. but im with you.

  • Monroe

    this is really refreshing after the dissappointment of drakes thank me later

  • Amazinnn

    its so bad that its good lol

  • yukid

    eh...something about this track...the beat is SICK imo but the lyrics...its wierd cuz at times i think they dope and other times im like meh...i gotta hear the whol album as itll probably make enough ppl like this song better...it does seem like a tone setter than anything else(an intro)

  • keefer-mayne

    hahahahah! im laughing at all the stuff people have to say to each other and so much arguing that yall just kinda stopped talking about what yall even clicked on this for??? hahahaha whatever, i think the tracks ohkay but ive heard better from this dude

  • dave

    this is the best song ever created.sounds like jimi hendrix 2010

  • OGEazy

    To be honest this sounds like an intro or second track on the CD. I'm looking forward to hearing what comes out after this. MOTM was an amazing album to blaze and unwind to I'll be incredibly surprised if his sophomore album turns out anything less than awesome.

  • BrainFreezee

    not his best tracks, but still a dope track. i dunno i actually like his lazy approach but hey we all like different things. cant wait for his album to drop and blaze to it aha

  • Proliyfic

    This song is just supposed to be catchy... this isn't emo shit... hes sayin hes tryna help the people that are feelin like Losers in the world, and be like, no dont worry, I AM YOUR BIG BROTHA... sayin theres always someone there that sees them and wont let them down... not even involvin weed at all. Its a catchy song with so many ways to interpret the lyrics.

  • dave

    sounds like this song was inspiried by jimi hendrix.scott is fuckin amazing man.revofev>dre+kanye+lupe

  • JT

    DOES ANYONE KNOW WHAT KIND OF SHOES THOSE ARE?????????????????????????????????????//

    THEY KINDA LOOK LIKE BLACK VANS TO ME, BUT I DONT THINK WE WOULD CATCH CUDI WITHN THOSE ON

  • DavidR

    Honestly, a lot of people dont feel this shit but I like it, you can smoke to this, chill to it, good for an intro, its a single for sure. Good shit by Cudi, but I hope he gets some better shit on the album. Cant wait for September! :D

  • damn thats dope

    honestly im pumped that cudi put out a single that he probably knows wont be a huge radio hit. he knows his message in the song is the best way to get people anticipatin this album. its also probably an intro track or at least it sounds like it.

  • Habermeister

    This song/album was gonna be Revolution of Evolution, hence the REVOFEV, now it is being called Man on the Moon 2: the Legend of Mr.Rager. Kid cudi is dope, check out his other music.

  • http://www.abuelos.com/ Mica Snell

    This blog appears to recieve a great deal of visitors. How do you get traffic to it? It gives a nice unique spin on things. I guess having something authentic or substantial to post about is the most important factor.

  • http://www.dumboRibera4946.com Bennie Giovino

    What's significant is that you should only use for real emergencies.

  • http://daisyktormeo.multiply.com/journal Naomi Watts

    in, since I was here make a note of. Well actually I can use this article too, I'm so glad I found this site again. I need it to complete my assignment in college, fortunately for me mine is on the same subject as the one here. Glad, great share.

  • http://igrice2besplatne.bravejournal.com Bridget Eggleston

    Nice article, thanks. I signed up to your rss feed!

  • http://www.walmartgiftcarddiscount.com/hostninereview/hostninereview70.html Donald Hall

    There is perceptibly a lot to know about this. I suppose you made some nice points in features also.

  • http://cheaptheatreticketslondon.net/ Leopoldo Pevey

    Hey, cool website. I came across this on Yahoo, and I am happy that I did. I will definately be revisiting here more regularly. Wish I could add to the conversation and bring a bit more to the post, but am just taking in as much info as I can at the moment.

    Thanks

    cheap theatre tickets london

  • http://www.wwgggtzudhj.com Florene Portrum

    I am constantly invstigating online for ideas that can benefit me. Thx!

  • http://www.ipxhrwgxkqam.com Fern Hodor

    Hey sji238365zfmrwwrsm1h, very interesting post, it really got me thinking. fukmcdpq4h aath3h6j88 Thank you. 55vepp327e
    y53436uym2

  • http://djstools.com/cerca/octapad octapad

    Fantastic blog! Great!