.
  • jojoba

    This is cool and all, but um… are we ever gonna get some new music?
    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
    Uhm.... no....

  • Seif

    Cool, but Act II now.

  • Jay Electronica

    Soon yo

  • The Guy That Made ^That^ Comment

    lol SICK you can tell Jay Elect has actually tried DMT himself, not just read about it (chain smoking, light-oriented visuals, pulses, the eye lights, fear of open outside, etc.) This was a very cool vid if youve experienced it for yourself.

  • adi Pre

    That eye effect looks fucking incredible, Elec's a beast.

  • http://www.youtube.com/watch?v=zHgyR5Ez_1c ImmortalGuru

    I'm thumbs uppin this because of the comment. This video is good, but damn when are we ever gonna get some new music from Jay Electronica? Last thing we got was that Mountain Dew commercial. When the hell is Act III supposed to drop?

  • Lifer

    Jay Elec > All

  • WR

    Who doesn't want some new shit? But isn't it kind of beating a dead horse at this point? Shit will drop when it drops. Fucking great video for a great track.

  • whocares

    jay elec,

    who cares. you had your time to come out and shine (new years?) and haven't dropped act II since then. its been 4 months. your hype is gone bye bye my friend. fuck you for making me wait, and wait, and wait some more for no fucking reason.

    sincerely, a (used to be) jay elect stan.

  • C

    if yall can respect hes decisions he dont want u as a fan anyway i still bump his victory mixtape everyday .i know act II is gonna be worth it .... jay aint like the other rappers that throw mixtapes every 2 months cuz they scared About loosing their hyp fuckin lames if u a fan ull wait for jay elec ....

  • Lotlan

    @whocares

    lol 4 months? try 16 months (new years of 2010)
    he said he was gonna drop act 2 back in 09 and its 2011....still nothing
    but yea I agree his hype is long gone, even im not really that interested in the shit anymore at this point.

  • CAKE

    I don't understand why people keep fuckin' bitching about Act II. I want it just as much (probably more, to be honest) as the next JayElec fan, but just shut the fuck up already. He'll drop it when he's ready.

    Same goes for Detox, TM103, etc. Shake always puts his little comments at the end of Jeezy, JayElec, Dr. Dre posts asking where their project is. It's obvious that it's not out yet, and it's obvious that the artists aren't going to see your little quips and be like, "Oh shit, Shake from 2DopeBoyz wants me to hurry up, I'll get my shit together."

    This is definitely my favorite blog and I'm not saying I don't like Shake. I just do not see the point behind those little comments.

    But that's just my $0.02

    Jay Electronica is on another level..

  • NDNboy

    @CAKE
    those commments are meant to entertain and induce discussion so that the c section does'nt look like shit

  • unclesam

    hey jay, this is not the way to spend the 10,000$ budget jigga gave you!

  • CAKE

    @NDNboy

    Oh, that's what they do? Did you ask Shake personally? That's cool man. I'm sure this comment section would look terrible if he didn't ask that. Makes a lot of sense. You're intelligent.

  • http://www.2dopeboyz.com Billy

    sincerely, a (used to be) jay elect stan.
    ------------------------------------------
    lol..thats like stopping being a jayz fan after reasonable doubt..if he never realeased any more music..haha...little baby.

  • http://www.youtube.com/baysick basick

    this is to complicated for me IM BASICK! lol
    ima go listen to waka flocka flames! jk
    but it takes me 10 times to figure it out though!

  • sb

    dilla!

  • GODr.

    "lol SICK you can tell Jay Elect has actually tried DMT himself, not just read about it (chain smoking, light-oriented visuals, pulses, the eye lights, fear of open outside, etc.) This was a very cool vid if youve experienced it for yourself."

    I was just about to ask what this song or video has to do with DMT and I saw this comment. This comment is not an accurate description of a DMT trip.

  • http://www.acttwo.com BillClintonSaysFreeWee–OhWait

    Ppl need to shut the fuck up about Act 2. Jay elec will drop it in due time. I think his album will see the light before Detox.

  • rt101

    dilla + elect = ftw

  • ad9esr

    Does this guy still rap?

  • http://www.youtube.com/watch?v=U-7xHgIZNM4 Phildren

    So basically what some of you are saying is that an artist has to have "hype" in order for you to be a fan. Can some one make that make sense to me?

    Whether he drops the album this year or next or never, you cant deny he's made good music. That alone is enough to earn my fan-dom.

  • moolaguap

    2dopeboyz attracts the biggest bitches. how can you say you aren't a j elec fan anymore just because you're tired of waiting for act II, fuck outta here with that bullshit.

  • ODD FUTURE > 2DBZ

    This isn't an official video, the one from '09 is. Wasn't supposed to be released but Okayplayer leaked.

  • yuurp

    yeeaaah im fucking with all the Ethiopian Orthodox art throughout the video... If you don't know by now, Ethiopia is the land of Kings. The cradle of life!

  • dat baby don’t look like me

    ^ and the land of starvation and anarchy wamp wamp what it do

  • ChriZ

    he did drop exhibit c, shiny suit theory, etc last year...right?

  • van city

    wow this is a crazy vid

  • X-or

    Jay Elec will still be relevant in 2068 ...

  • yuurp

    lol thats only in the tribes and also thanks to corruption that has been rampant since Haile Salassie's coup 40+ years ago. There's a reason Italy tried as hard as possible to conquer Ethiopia during WWII...

  • Yuurp

    and really? Anarchy? You're thinking of Somalia son...

  • Big_E

    Don't understand why he's in Nepal with all the Ethiopian artwork though??

  • umm yhh

    Ethiopian artwork??? the fugg? its nepali artwork.

  • umm yhh

    This isn’t an official video, the one from ‘09 is. Wasn’t supposed to be released but Okayplayer leaked.
    .................

    clearly havent watched the video of jay elec spittin the lyrics into the camera. the one jay elec released was a "fan-edit" as ppl on youtube call it. THIS IS THE OFFICIAL ONE NOW

  • qas

    hey jay, this is not the way to spend the 10,000$ budget jigga gave you!
    ............
    this is from his trip to nepal in 2008. he signed less then 1 year ago to the roc

  • van city

    That shits Napali artwork
    Must just look like Ethiopian...

  • EZPimpn

    @GODr

    Do me a favor then and give a good description of a DMT trip, because 1) I want to see if you have any idea what you're talking about, and 2) This video wasnt a bad representation at all, although I've never tried it outside, much less in Nepal.

  • jack johnson

    jay fucked up signing to a major label, now the album will never come out

  • marty mcfly

    I dont think Jay Elec is done making the album thats why its not out yet and signing to the ROC isnt a bad move cause if your recording in the same room with Jay Z and Young Guru and most likely Kanye West then you got some heavy artillery on deck and thats a good thing.

  • Oak

    People go through music so quickly these days. All they want is more, but when you ask them to pay for it, where are they? I'm sure Jay E has enough music to release, but maybe he doesn't want it to be forgotten like all the music other artists release daily. There is a high amount of over saturation in the music industry as far as projects, songs and mixtapes are concerned.

    Quality > Quantity

  • SUPERSLIM64

    Jay-E is STILL the illest nigga alive, music or no music..

    and this shit..this shit is like optimus prime and charizard wrapped in a burrito..straight flames son

    I still wanna try DMT, but I'm not crazy (or white) enough to venture that far into psychedelics..niggas got limits jo, and havin crazy ass OBEs is something I dont think I can handle..kudos to Jay-E tho if he made that step.

  • http://ww.badmeetsevil.com Fuze The MC

    jay elect is like The southern Dr.Dre... they take fucking decades to drop shit lmaooo still fuck with elect and dre haevy tho

  • http://www.yaboyrampz.deviantart.com/ rmpwolf

    Funny thing is niggas are wildin' and saying Act II is the next Detox BUT at least when he finally does drop the first song from it, it won't be on some Kush/I Need a Doctor shit or have Bruno Mars on the fucking hook that's for sure.

    *waits patiently and goes back to listening to EARL*

  • AMP

    SUPERSLIM64 you need to be white to use psychedelics?

    What the fuuuuuuuuuuuuuuu?

  • http://www.2dopeboyz.com Billy

    So basically what some of you are saying is that an artist has to have “hype” in order for you to be a fan. Can some one make that make sense to me?
    ---------------------
    co sign. i dnt understant u either like dudes music or u dont.

  • http://www.2dopeboyz.com Billy

    I still wanna try DMT, but I’m not crazy (or white) enough to venture that far into psychedelics..niggas got limits jo, and havin crazy ass OBEs is something I dont think I can handle..kudos to Jay-E tho if he made that step.
    -----------------------------------
    wait..so u get kudos for trying drugs? is it an acheievement or something?

  • http://www.2dopeboyz.com Billy

    sincerely, a (used to be) jay elect stan.

    whocares
    ----------------------------
    u were never really a fan i guess. and the music isnt for u . nor did u get it. nor did u actually appreciate his music. if u want to force him to put out an album quickly which ur cheap hot pocket eating basement dwelling self wont even buy...ur just asking for a disservice to urself and actual jay elec fans. let that boy make an album the way he wants hes not got a great album just sitting there for no reason. its obviously not finished/business isnt. so dont visit jay elec posts anymore.

  • Spirit Equality

    This video is probably part of the larger album length video project Jay was supposed to put out on Decon. I'm still waiting to see the full project, most of it appears to be shot in Nepal and the cinematography is AWESOME in the two clips I have seen so far.