First single from Joe Budden and company's new "group" SLV.

Ok so let me give you guys the back story on “SLV.” SLV stands for Summer Leather Vests…and is compromised of a bunch of people on Paradise Records. Paradise Records doesn’t actually exist, and 90% of the group aren’t musically inclined at all…but it still works. LOL! We formed the group over the summer while always playing around with music at Joe’s house (aka “Paradise”, hence “Paradise Records,”) and decided it would be fun if we made some odd singing group, a la Cocaine 80′s, that never really made appearances but would just be some fun for the internet. Thus, SLV was born. Joe and singer Emanny are the main (and usually only) vocalists on the songs, while Dub B, Parks and Caron made all the beats from scratch (with live instruments!). Yaris did one bar one time. LOL and the rest of us did nothing but sit in on sessions. “Unison” was the first song recorded and to think of Joe singing, you’d think it sounds crazy but it’s really good! Listen below and share your thoughts.

DOWNLOAD: Summer Leather Vests - Unison f. Joe Budden

ENTER RATING

Post a Comment
Share on Tumblr
.
  • illicitly ill

    This seems weird from Joey, pretty smooth though I guess.

  • Ya Grandpa’s Backhand

    This is dope and before cats start talking bout the Drake comparisons, if you a fan of Joey and been following since day one, you'd know that Joey always been an R&B nigga and sang on plenty of tracks! I fucks wit this!

  • D

    What? A decent chick tune from Joe?

  • Susuanne

    nigga looks mad gay

  • milly

    so smooth. thats EMMANY on the hook btw! yall sleepin & how u gonna leave dude off the feature? smh

  • t.a.morales

    @milly
    They didn't leave Emmany off the feature because Emmany is in the group SLV along with (singing) Joe. It said featuring Joe probably because of his verse that he spit. I do agree that too many sleep on Emmany's skill as a vocalist though. Nice DIFFERENT track from Joe and Co.

  • http://Twitter.com/MithritadesHD MithritadesHD

    I fuck with this

  • http://clearviewcollective.com Pat D Mann

    This is clean as fuck I'm definitely looking out for the project

  • http://www.masterbeattheatre.blogspot.com aim_shoot_made_u_look

    Yea I'm feeling this song..but it don't sound like the Joe I'm use to

  • (l,k)

    this is good but i cringe at the thought of a drake comparison lol

  • southcakc23

    YO! This is DOPE! Joe and Co. have hit! The production is smooth too.s

  • wow

    I mean if you fucked with Budden since his 02 til now you'd remember him singing a decent amount of times from his demo til mm3 at the least.

  • Jeff Hoffman

    A Deep V-Neck, a neck warmer, and a beanie. Like Jamie Foxx once said, "Hardcore Rapper, but he's glossy"... rappers these days.

  • sdfs@asfda

    @Jeff Hoffman come to Canada nigga, u be wearing that shit on stage too if u were Joe

  • fastflipper

    budden = top 5 doa