.
  • kayo

    Damn this beat GOES.. tracks aight though

  • http://joebuddentv.com Dino

    Beat is dope, dont really like anything else bout it. Hook is annoying, verses are mediocre, and his flow sounds awkward as hell.

  • BULLCITTTYYYYYY

    This motherfucker is all over Chief Kief & all them Chicago cats shit... and I ain't even a fan lol

    Fake as fuck... I wonder what goes through that man's head when he looks at himself in the mirror

  • jay-z

    that nigga voice is out of key yo

  • tre

    this song is poo, and i was just bumpin his old shit today

  • ohgeez

    how does this beat go hard ?

    this shit sounds like everything else thats played on the wack ass radio that you sheeps worship .

    this is F R E S H G A R B A G E and B O R I N G

  • http://www.ThaMusicSpot.com Tha Music Spot dot com

    He aint da same, but he still dope.

  • randomguy

    really? That's it?

  • boutTimeYallCaughtOn

    drake is crap

  • liilka

    What is this? Beat is cool, but really Drake? This song's lyrics are very repetitive.

  • Thank Me

    Nahhhhhh sonnnnnnn

    But this is gonna get overplayed on the radio

  • http://soundcloud.com/y-not_hh_addict hh_addict

    gotta be kiddin me, that shit's repetitive and sound like a demo...nah this must be a joke...

  • Killaaa

    I hate drake but im kinda fuckin with this. the beat is on point af

  • HouseOfStark

    Drake's actually one of my favorite rappers but the production was weak and the lyrics weren't quite up to par neither was the energy level. I wouldn't perform this at the grammy's if I were Drake. At the same time I didn't love either Headlines or Over but they both have heavy replay value with me.

  • Mister Nicely

    Man this is pretty bad, nothing about this songs says "I've been away for a year and some change". This honestly sounds like something he did before he was on, like a demo or something. I am pretty disappointed.

  • marty mcfly

    Its cool, not as good as his other singles but I'm still looking forward to the album though. Drake is gonna always push himself as an artist and last year he made a bunch of other peoples songs hit records by doing verses and hooks for them so this guys musical ability has been proven already. I think this song is a calculated sound bite thats just a small piece of another sonically dope full body of work just like Take Care.

  • ‘sheed

    smh and i was all hyped for this shit.

  • marty mcfly

    Dope style too btw.

  • Tony

    Can you niggas relax. Its a single. Which mean its repetitive and catchy. What did you expect? The Calm?

  • I’m from Canada, eh

    This guy started from the bottom, huh.

    Youtube search Rapper Drake Talks About His Bar Mitzvah.

  • Pauly D

    ^^^^^^^^
    There are different views around the world of what constitutes being at the "bottom".

  • frylock

    shit is trash.

  • Gintoki

    This joint is a banger, it's a single might not even be a main single, but it's just like Dreams Money Can Be or Free Spirit. . . A Promotional Single. Dope

  • aye

    Head lines wasnt the best song either and da album turnt out amazing soo lets stop the assumptions nd be patient

  • Joel Garcia

    Hater gonna hate, like why even waste your time typing if you dont have nothing good to say?!

  • Pauly D

    I like Drake's voice and flow on this. As always, his songwriting prowess shines here: the hook and bridge were great, but I feel he also performed a bit average on this track lyrically. Overall, has some decent replay value--could really see this popping on the charts, but not really garnering the success that Drake and the label REALLY want it to have

  • kd

    Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaak

  • bill nye

    Marty now got room fo drake & gay-zs dick? damn son

  • Amen!

    Pauly D shut the fuck up with your Rent-A-AR steez.

  • lmao

    THIS IS DRAKES FIRST TRAP SONG TO HIS OWN. this is rare but i not mad. i really like this song and the way it takes todays rap/hiphop you hear on the radio with some drakesque on it. if you notice drake never does trap, and this is not a 40 produced record. this a promotional single like a side track. this is bumpin

  • Pauly D

    What the fuck did you just fucking say about me, you little bitch? I'll have you know I graduated top of my class in the Navy Seals, and I've been involved in numerous secret raids on Al-Quaeda, and I have over 300 confirmed kills. I am trained in gorilla warfare and I'm the top sniper in the entire US armed forces. You are nothing to me but just another target. I will wipe you the fuck out with precision the likes of which has never been seen before on this Earth, mark my fucking words. You think you can get away with saying that shit to me over the Internet? Think again, fucker. As we speak I am contacting my secret network of spies across the USA and your IP is being traced right now so you better prepare for the storm, maggot. The storm that wipes out the pathetic little thing you call your life. You're fucking dead, kid. I can be anywhere, anytime, and I can kill you in over seven hundred ways, and that's just with my bare hands. Not only am I extensively trained in unarmed combat, but I have access to the entire arsenal of the United States Marine Corps and I will use it to its full extent to wipe your miserable ass off the face of the continent, you little shit. If only you could have known what unholy retribution your little "clever" comment was about to bring down upon you, maybe you would have held your fucking tongue. But you couldn't, you didn't, and now you're paying the price, you goddamn idiot. I will shit fury all over you and you will drown in it. You're fucking dead, kiddo.

  • Boom

    ya'll make assumptions about an entire project too soon man i swear..

  • Truth

    Drake is better than this.

  • YoungMulaBAYBAY

    Once again Drizzy Drake is paving the way for hip-hop. I haven't heard a beat pop like this in a long ass time, and those lyrics, THOSE LYRICS, man, MAN. I expect this shit to dominate the charts. Not just hip-hip doe, top-40 too. That's where all the money really is and that's where Young Money thrives. Watch these other clowns come out now trying to replicate this sound. Watch ASAP or one of those TDE midgets try to spit this hot fire. They'll never be Drizzy.

  • Domo

    @Boom Agreed. people did the same shit wit Take Care first single dropped two yrs ago. Dude just came off a great 2012 successful club paradise tour and nice ass features on everybody shit. Give it time damn

  • REE

    ^says the guy with a J.Cole picture. LMAO

  • HesusDuece

    Started from degrassi now I'm here

  • HesusDuece

    Started from degrassi now I'm here!!

  • OJdaJewMan

    Hey those kids had it hard on Degrassi. Drake was the only brotha on the show.

  • ihatestans

    Expected a bit more from Drake, but just like one user above said, this is most likely a promo single. Drake, like Ross, keeps his best material for last on the album. The beat songs like 40 and Luger's style mixed together.

  • ‘sheed

    even if it was a promo single, "Free Spirit" and "Dreams Money Can Buy" were dope. this song is just annoying. "Headlines" was a dope first single too. this song, it's embarrassing.

  • Hodgy

    Drake stans are gonna eat this eat this shit up

  • GIn Toki

    This is Random but remembet Gintoki typed DMV's on the come with the next movement.

  • marty mcfly

    I'll just say this about Drake. From So Far Gone to Thank Me Later to Take Care, musically these projects have different goals and different directions to go in. Its most likely that Drake is going in another direction with this. Take Care was not really only for some kinda radio success cause some of those songs were just for cohesive and artistic value. This song is ok but if you heard it in the club you'd probably repeat it and enjoy it. You can take that as an excuse for it or you can just consider that Drake is probably setting up another project that serves some kinda artistic purpose.

  • Constothequence

    BASURA GARBAGE BASURA GARBAGE. TRASH TRASH. Drake is better than this crap...WTF

  • POACMG

    I anticipated a lot more after a one year and some change hiatus.. Hook sucks, beat is ill and lyrics are unmoving. Hope the follow up single is better.

  • Jordan

    Say what you want, but there's gonna be 100 freestyles this beat by Monday.

  • ike ike riot

    I don't know what all you kids taking about with the beat.. I ain't feelin it.. this s h i t s u c k s.. fa'real...

  • Jordan

    *over

  • Doug

    A lot of people hating on this song, usually I don't like songs the first time I hear them, but I do like this one. The beat definitely carries the song, and I hope there's better songs coming on the album, but this one will climb the charts no doubt.

  • Clayton Bigsby

    This is horrible.

  • Clayton Bigsby

    marty mcfly: Club music is usually the worst music. You listen to the radio in the last 10 years. Nothing but club songs. And people wonder why music doesn't sell. Yet their is Kendrick with no club songs on his album out selling everyone who does.

    You would think the record companies would notice. But it's easier to make a rapper out of nothing like Drake or promote a no talent hack like two chains than to find real talent.

  • Clayton Bigsby

    marty mcfly: Club music is usually the worst music. You listen to the radio in the last 10 years. Nothing but club songs. And people wonder why music doesn't sell. Yet their is Kendrick with no club songs on his album or a club song on his mixtapes out selling everyone who does.

    You would think the record companies would notice. But it's easier to make a rapper out of nothing like Drake or promote a no talent hack like two chains, waka flocka, mike jones, gucci mane than to find real talent.

  • marty mcfly

    Kendrick sold more then Drake? I dont think so. How is club music the worst music when people like going to the club? Do you want people to listen to serious sounding underground hip hop in the damn club? That would just not be popping at all. There is a time and place for club songs and that actually in the club.

  • Me

    Dope.

  • marty mcfly

    and thatS actually in the club.

  • Disappointed

    I'm a HUGE Drake fan, but I can't fuck with this. It sounds like it was ripped off YouTube or some shit. He sounds like Mac Miller and I HATE Mac Miller.

  • marty mcfly

    Kendrick made Swimming Pools, Poetic Justice ft Drake and The Recipe. I think he would agree that if those songs didnt get played in the club and on the radio that would suck. Not everybody has a problem making or listening to club songs. You can like all the forms of hip hop you know, you dont have to pick between lyrical hip hop and mainstream radio style hip hop. There both cool

  • lmao

    @Clayton bigsby, did you just compare drake to 2 chainz?? and your saying drake is nothing and not talented? obvously you get out much do you since you think people hate club music or radio. kendrick is not even outselling as you exxagerate him to be.

  • Truth Siren

    This wack ass nigga gets worse and worse with every track he puts out nigga needs to go back to Degrassi or some shit

  • http://thecavi.com The Cavi

    crack

  • Pauly D

    "Yet their is Kendrick with no club songs on his album out selling everyone who does."

    Kendrick outsold Drake, Wayne, Nicki, etc? Just shut up sometimes, k?

  • Pauly D

    lol Completely unrelated, and I EXTREMELY DOUBT that Shake is gonna post this, but Joey BadASS is so fucked up by the Lil B thing that dude went on a near 1-2 hour rand AND deleted his Twitter.

    Joey won? HAH

  • b.

    MUSIC FAIL!

  • PCFC

    1. The title is laughable.
    2. His first line is a lie. "I done kept it real from the jump" no you haven't see #1.
    3. He tries too hard in the song to convince the listener that he really did grow up poor. If you have to try that hard, you're probably lying.
    4. He has questionable lyrics "I can turn your boy into a man"....
    5. Thank God he doesn't sing in this one.
    6. The beat is super dope.

    If you're going to rap, then rap about what you know. Macklemore has a song about thrift shopping that has gone 2X's platinum. The most overrated rappers try too hard to convince you that theyre something they are not. Like the saying goes real recognizes real and eventually your fan base will leave you for someone who is genuine.

  • chiciteskid

    ooooh this shit is super garbage damn i press play and was like wtf is this french montana

  • lmao

    @ PCFC so who is genuine out of the last 4-5 years that drake has been at the top? everyone has a different bottom and it doesnt have to be something generic like growing up poor or you used to be in a gang.

  • matt

    Lol, I have read all of these comments. You fucking fools who don't like this, post your comments elsewhere. Get a life, you'll obviously always be at the bottom. This song goes hard, I've listened to it 14 times in a row and counting. Is it his best work to date? Hell no. I it catchy as fuck? Hell yes.

  • Master Lee

    This song is dope. Drake is back. I cant wait to hear the new album. Drizzy is about to take over the game again. OVO

  • Ayo-Ret

    @matt my thoughts exactly, swear to god I've listened to it that many times too.

  • Nate Dza

    Never been a fan of Drake but his features and and this have been impressing me lately. I know that shit wont last.

  • yeah you know it

    Miss America > this crap

  • Good Peoples!

    It's ok

  • Bilal

    Beat is not made for drake. give it to Montana. drake only sounds good on 40 beats

  • BAStar

    People really comparing this to garbage like j cole and french? really? do you guys actually listen to hip-hop or do you just skim through it? Drake is on another level compared to those weed carriers. No one in the game today could make a single this hot.

  • Good Peoples!

    @BAStar Please tell me you are trolling LOL!

  • MewLover34

    This man just stays winning. Anything but pure hate from these clowns and you would know his career isn't going that well. No reason to believe he won't deliver another classic album. Take Care > Almost Anything.

  • Brother Man

    @PCFC
    he never said that he was poor. He said it wasn't easy to get into the game. You try and make a hit record

  • Tyler Durden

    Wack though really... an' dude needs to STOP bitin the Drill flow, delivery, tone etc. ALREADY: before shits even taken off properly. Man's gonna whore it out and make it mainstream Pop shit before even the original Chi cats have even had a chance to rep an' fully utilize it [whether it, iteslf considered wack or not] *head shake*. Shits SO BLATANT its embarrassin. BANDWAGONIN' again already... Fall back an' behave yourself Drizzy cus you most certainly ain't a banger.. AND shits as REPETITIVE AS FUCK... *Yawn* #Disappointment

    P.S. its gUERRilla warfare NOT gORilla warfare @Pauly D... simpleton...

  • MewLover34

    @Tyler Durden, You mean like how every rapper and their mother took Drake's flow before he ever had a project out? Wayne = Drake = Almost everyone that has tried to make a name for themselves in the past 4 years. The man can do w/e he wants.
    "Fuck you all, I claim that whenever, I changed rap forever"

  • http://DrWorm.com Rabbi Vole

    Future Much?

  • Unbias

    Definitely not a Drake fan, and certainly not a dick rider of YMCMB. But this is nice. I don't really follow Drake but he puts out hot shit simple as that.

  • Fux Wit It

    Too gangsta for Drake but I fux wit it regardless.

  • alex

    so many haters lol. you cant just judge a song on one listen. it takes multiple listens and you never know, you might end up liking a song. first time i heard 'headlines' i was like wtf this is weird. but soon enough that song grew on me and i ended up really like it.

  • bless

    ya'll are trippin this is hot. can't a young nigga get money anymore?

  • French

    Beat is dope, song sounds like some French Montana tho... I actually think French would have done a better job

  • French

    It grew on me.

  • stopdickriding

    i like how the whole song he sounded like someone else...then that random verse he sang about being himself....i was like hoping for some old drake what teh fuck was that whoever doped this song is retarted this was one of the worst songs ive ever heard in my life

  • http://www.soundcloud.com/alsween AlSween

    Sounds like Chinx Drugz ima cokeboy

  • malcyvelli

    this has to be missing the feature thats supposed to be on this cause its bland as FUCK!so simple that its too simple! lyrics are on some A,B,C type shit, its not much more than montana and future (thats why those names are getting thrown in for comparisons in the previous comments), its not a bad song but i wouldnt be surprised if this nigga wrote/recorded this in 45 minutes tops

  • calvin

    simply disappointing.

  • Niggas Be Tripping

    This shit is ill. Dope beat too.
    The lyrics go with the song. Swimming pools is structured the same way.
    The chorus is meant to stick out. Kendrick didnt lyrically rape the beat, he just rode the shit.
    Thats what a club is suppose to sound like, but there is no pleasing niggas.

  • I think he's at the stage of his career where the flame is burnin out and he's tryna either enjoy the same or a new success but probably having trouble creatively since he's pretty much always had money and now more than ever. A simple concept that anyone really at the bottom can relate or aspire.humble concept and safe route record. I expect to hear quite a bit of singing on the album. I don't know if its just me but hip hop just is not as exciting anymore. It's all the same shit from the come up, debut albums, to post success.. Ehhh. All talking about an image. All the same.. Big ups to the producers tho that's the real music in it. And a lot of other genres I just wanna hear some real shit. Some chill shit that ain't just talking that same shit.

  • not excited

    and he low key bitin real niggas

  • Coast

    Started from the bottom? This light-skin muthafucka was acting before he even got out of highschool making all kinds of paper. This nigga has never been near the bottom. Props to the producer for the beat, I wish it was given to someone worthy though.

  • Jay Daniels

    @PCFC

    He said "I can turn your boy into the man, there ain't really much out here that's poppin' off without us"

    Meaning he'll turn an artist into the next big thing i.e. the weeknd and that they arn't likely to find success without the OVO/young money team.

  • marty mcfly

    Hate hate hate... I hope he adds another platinum plaque on the wall just for the hate and doesn't he have like the most number 1 records on billboard already or some shit like that? And he aint even put out his 3rd album yet, smh. Maybe he just works hard and its actually quite very possible he started from the bottom like about 90 something percent of people do. Let the hate continue... Bigghost is probably mad as hell right now LOL.

  • frank

    i usually like his singles and im not even a drake fan. but naaaaaah. beat is to plain for me and his flow and delivery was wack. im sure the next single will be better.

    @pauly d you aint killin no one shut yo dumb ass up

  • Ekah S

    Hello, Shake

  • 44wade

    this is wack and he grew up in a rich neighborhood with his rich white Jewish mother lol i bet he only started saying nigga when he started rappin

  • A regular

    Someone tell drake Marty Mcfly Likes it. You made it

  • rwew

    for people who claim this guy is shit yuall sure do invest alot of energy in writing paragraphs about him. starting to think youre closet fans. 100 comments about a guy yall dont consider hip hop. ur lives are a joke

  • marty mcfly

    nah I just said the song was ok and he it wasn't his best single but even just saying that much fools think is giving too much props and not enough hate.

  • Clayton Bigsby.

    marty mcfly: Um idiots. Per dollar spent on projects. Kendrick has out sold them all. Drake , Niki,. Lil Wayne get millions spent on promotion and payola. Kendrick didn't have that.

    How stupid are you people.

  • Clayton Bigsby

    Drake could make a song called I wipe my A$$ with my hand.

    And his fans would would wipe their A$$ with their hand.

  • sean boo

    gay

  • ree

    @clayton bigsby you are easily the biggest most delusional moron on this site. wow. just.....wow. completely devoid of objectivity

  • pusha

    Pauly D must've been playing COD when he heard this lol

  • coolcat

    Drake always releases lackluster first singles, but his albums are always solid (two for two so far). this is repetitive ill admit but its also catchy

  • Astro

    Actual proof that the artist and their image is just as important as the music and content. For example this song sounds exactly like GBE and French Montana, but it won't receive anywhere near the negativity that those two artists garner. So Drake makes this style of rap acceptable, even though the same people that like it will slaughter French and GBE for a lack of lyricism later today.

  • Bordeaux

    Listen to it like 10 times and you'll love it lol

    It's not a "bad" song, it's just simple and repetitive. Even in the verses, he says the same shit we've heard before.

    Seriously, I wanna hear someone who we know really "Started from the Bottom" on this. I'm not saying Drake didn't struggle, but if anything he started from the middle lol.

  • 1regime

    Honestly, this is wack

  • T9FTW

    Rick Ross. Post-Ambition Wale. Chief Keef. French Montana. That's what I thought listening to this ish.

    I don`t even like Drake but I played this open-minded and... it's just bad.

    I've always liked Mike Zombie though...

  • jojoba

    This is so "meh' i mean for all the build up i expected something that banged like Over or at least went in a new direction like Marvin's room. This so isnt even wack. It's just a little bit boring. Which is worse

  • T9FTW

    Plus, who told him it's cool to say 'nigga' so much? This and "Us (Remix)" was just The 'Nigga' Festival for him.

  • nonimportantperson

    it's not really garbage...he's talking about some real life shit in this song. i'm not a drake fan per se, but drake is the kind of artist that can do shit like this. he can release a throwaway track that's still expressive and catchy and get away with it. it has the internet buzzin like crazy right now. i mean he really did start from the bottom and it's just a simple ode to those times. it's just one song people don't get your panties in a bunch. in the famous words of mr. west "if you think you can do better THEN YOU DO IT." until then, drake's gonna do him and drop whatever he wants...and you're still going to listen

  • Ahyis

    Pauly D had the best c section Internet rant of all time

  • the realest

    this shit boo boo. drake getting by the album. where that excuse my french tho...

  • the realest

    worst*

  • uknowuwanthihdihhhhhh

    *dead @ Pauly D's rant....someone give that man a medal

  • damn homie

    Not really feeling it.. Drake has a really high pitched voice but the way he uses it and the effects and EQ 40 puts on his vocals usually make it sound good and to his advantage.. It sounds like they didn't do that this time.. And it's kinda wack lyrically.. If u ain't spittin good, and ain't sounding good.. U got no record..

  • bigErn

    Flow sounds lazy as fuck. You know Drake fumbled on this track if you can picture other rappers killing it on this. Obviously guaranteed to see a few names on this beat 1-up'ing Drake in the future

  • marty mcfly

    @Clayston Dumbsy, they probably spent more money promoting Kendrick then they do on Drake. So Far Gone had generated so much buzz that everybody was aware of Drake before his album came out. So its not like YMCMB had to break their necks to promote Drake, he was already on before hand. Kendrick had a different situation and before Drake took Kendrick on tour which actually probably added a few million people to Kendricks fanbase I dont think Kendrick was spending his own money. It was probably major label backing that had Kendricks name and face all over the place before GKMC came out. Stop the hate cause the people that say the most negative shit about Drake are actually the ones that like his music the most so its no need to front in the c section.

  • marty mcfly

    Smh at that "kendrick out sold them all, Drake, Niki and Wayne" statement LOL. Thats a claim that will never be a reality. EVER

  • reee

    pauly d just copy and pasted that shit from the internet. look it up

  • doworkson

    @Pauly D's rant is a 4chan copypasta

  • swish15

    sounds like french ghostwrote this bitch lmao

  • CU

    Boyz tell stories about the man.

  • CU

    Nah but forreal tho Drake went harder on "sweet petey" than this. He seems to go harder on features than his own shit lately. we'll see how the album goes though.

  • Adi Pre

    Shit's hot, fuck yourselves.

  • For Damn Shame

    I think Drake and his team played it perfectly. Now look at it, when Drake dropped a first solo song in a minute it's called "Started From the Bottom". Now the 1st reaction is "Naw nigga you was on Degrassi!" or "Naw you waffle colored beige bitch you was in the high middle class growing up!" But in reality he did start from the bottom in the rap perspective. Just think about it, when Drake first started did ANY of you take the sitcom actor who had plush coming up serious?....not at all. Shit he had to release an album that was mastered and had singles on it as a FREE mixtape to get that phenom buzz he had. So in a sense, Drake did start from the bottom in his rap career because nobody would of gave him a real shot at first because of his acting credits and life growing up.

  • For Damn Shame

    So he had to become "Better than good enough" to just get the rightful spotlight.

  • marty mcfly

    As far as Drake growing up or being an actor. I dont think anybody here knows Drake personally to be able to say where he started from and does being an actor or being raised in a middle class setting mean that you didnt start from the bottom? Most families in generally really do start from the bottom. The chances of Drake being born with a bunch of money already set aside for his life or born with hundreds of thousands in his baby crib is so small that its very likely that Drake had to actually work for his own success.

  • marty mcfly

    in general... Just saying, Drake was not born Richie Rich.

  • LupeX

    I remember when Drake was a great secret, now Hipster think it's cool to hate n Drake. smh i was bumping Drizzy b4 2dope gave him shine and I still do. i dont giva fuck about no ne else's opinions, the kid works hard & makes good music. Period.

  • For Damn Shame

    @marty mcfly naw he wasn't richie rich nor diplomat seed rich but he had a comfortable upbringing (got that from him when Nick did the whole actors life special for Degrassi) but in 100% truth that did most likely all come from hardwork from his family. I feel like people for reason didn't take his music seriously (some don't nowadays either. see cormega on drake) because of it, and I believe that's utterly stupid.

  • TRON

    What is that "my" sample repeated in the beat, ive heard it in many beats who originated it?

  • Flip

    drake move keys lol, pusha t gonna have a ball with this one...

  • GPA

    This song couldn't be worse.

  • Shawn

    Beat is the only decent thing about this song, otherwise it's garbage.

  • J.R

    this track is perfect for a remix tho.

  • Jason Pack

    It's like none of you understand what Drake is saying in this song. Most of you guys are expecting something you wanna hear from an artist you'll hate on, that's stupid. The production on this was crazy and the lyrics definitely informed us on Drake's position.

  • http://www.somethingquitesavage.com BDot

    Definitely Feeling The Mike Zombie Produced Beat On This.

  • JPM

    to everyone hatin.. this is the first single.. his first singles are always the most average part of his album.. you know this.. stop acting like he's ass.. Drake will never be ass

  • thekidcuba

    Is this French Montana?

  • m.black

    Drake has just proved to me that this is as good as it gets with him. Nothing but Hype beats and good vibes comin from homie...I ain't mad at him tho

    But he could've damn near changed the game with a beat like this...these dudes just don't care now and days...or maybe I jus need to start lowering my expectations

  • http://twitter.com/hometownthehero Hometown88

    This song is jammin.. cleary.. nuff said Thanks OVO Thanks Drake...

  • DGR

    Great buzz track. It'll probably be a bonus track on the album though. We'll probably get an official radio single in the next month or so like he did with Dreams Money Can Buy and then Headlines. Also there was very little hype around this, maybe a couple of days anyone even knew its' existence. Taking these into account it's a great buzz/ street/ blog single to let us know where he's at.

  • baunique

    Waiting Big Ghost's reaction...

  • marquis.

    i'm fuckin' with this. it's a good way to get the buzz back up after a year and some change. it's a single, so i'm sure u people wasn't expecting some "comeback season" shit. the only problem with this will be the radio. they're gonna rape this fuckin' song, but it's expected coming from a nigga like drake. i fuck with it.

  • dave

    he started on the bottom like his whole squad does it's a bunch of gay niggas round here

  • Cloud 9

    ahem....Jay Electronica dimethyltryptamine.... nothing more.

  • Gonzaah015

    He is making money while y'all niggas be on the computer dissing his ass. He doing it big. How bout?

  • Gonzaah015

    How bout you?

  • william

    Sounds like an intro.. Didn't really care for it the first time I heard it. but it's definitely growing on me.

  • Jake

    Beats sick. I dig it when I hear some choppy samples mixed with this type of percussion.

  • https://twitter.com/KuulB @KuulB

    "It’s like none of you understand what Drake is saying in this song. Most of you guys are expecting something you wanna hear from an artist you’ll hate on, that’s stupid. The production on this was crazy and the lyrics definitely informed us on Drake’s position."

    SONG IS DOPE. You kids are not even hating... You're just clueless

  • goodson2013

    am i missing something here? how is this dope or even banging? its boring as fuck. the flow, the voice, the beat and the overrall execution. not bad but it does nothing for me

    and "started from the bottom"? the song is talking about him breaking into rap, not coming from pitching pennies to making hundreds. the title should be instead "breaking into rap and being taken seriously" cause the title suggest he came from absolutely nothing to something. poor to rich. ashy to classy, when that aint even true. he was making money and had a career before rapping. and lol at all of you talking about "there are different definitions of the bottom" dude didnt have it rough like that and didnt start from absolutely nothing. he had the backing, connects and resources already at his disposal, unlike many rappers who actually did come up working even harder to get there shit out. different definitions...lol lets not bullshit ourselves lets call a spade a spade on that one. some of you go into extremes just to defend certain artists i swear haha

  • marty mcfag

    drake's dick taste like cinnamon. yum!

  • Ab5G

    The hook is a ripoff of 2-Chainz' "Nothing Can Stop Me"

  • malcyvelli

    @goodson2013

    amen, you said it all, im a big drake fan but im not the type to act liek everything the nigga touches is hot "from the jump", this is simply AIGHT at best, nothing more, nothing less

  • Cameron

    I planned to hate in this comment but them I read your comments. If you call the beat wack you are just hating plain and simple. obviously the hook is repetitive, he is still trying to sell records. I had to give this song the ultimate pause tho when he said "I can turn your boy into a man". I don't get how he says that shit and then has the nerve to try to demmand more street cred.

  • B@SICS

    Drizzy needs to get back to his roots when he was comin' up under SlumVillage and other dope artists and groups and leave the Lil' Wayne/Pop Rap shit alone. What happened to his lyrics and I even kinda miss his corny singing cuz some of that shit was dope. Don't let the game change your artistry even if it has changed you.