.
  • baunique

    I don't wanna call Big Sean a liar but does any else feel like he MIGHT have redid his verse?

  • jwiii

    No, I think he's being honest and Kendrick would be able to call him out on his shit. Even if he did, whatever. He still put the track together and he came with some dope bars. Just sounds like he should have edited his verse a bit

    Real shit
    "So now I'm talkin' to the reaper to reverse death
    So I can kick it with my granddad, take him for a ride
    Show him I made somethin' out myself and not just tried
    Show him the house I bought the fam, let him tour inside
    No matter how far ahead I get, I always feel behind"
    True, comically sad shit
    "They say that Detroit ain't got a chance, we ain't even got a mayor"

    And, he hit right on the head that people want to hear names dropped but only from the artist that have momentum. For example, 50 lost his momentum and people think he's a bully. Kendrick has momentum and people think it's cool. Likewise, if you remove the name drops people wouldn't be so happy about the track.

    While Sean's verse is easily the hardest to warm up to he's still got a ton of quotables.

    Personally, Jay Elect took it once you get past the hype. An elegant verse describing his entire story while telling the critics to fuck off.

  • who cares

    Someone really needs to inform this dude that he ain't nothing special. After they do that they need to push him off a cliff or something. Stop trying to act like you care about the culture when you're on G.O.O.D. Music and you haven't made a dope song your entire career.

  • NickG

    am I the only one wondering y this small ass dude is sitting next to a weightlifting bar with weights on it... what's the point of that he knows his weak ass aint liftin that.

  • Saga

    Big Sean has just been looking weak lately. Kendrick and Jay Elect bodied SEAN's SONG. also he gave All Me to Drake. Sean got an album coming out but he ain't looking confident.

  • JHP

    Big Sean's doing more for Hip-Hop than any off you "old bitter ass sit around in middle class homes with computers on, hating on the newest song" ass niggas will. His verse on the song was dope, of course he's no match for Kendrick & Jay Electronica, it's not about that. Like it or not, it IS Sean who put together arguably the most important rap song of this year. If you're judging Sean purely off his radio singles, then your opinion on him is irrelevant in my opinion. If you just listen to songs like "Memories", "Sellin' Dreams", "Desire, Want, & Need", etc. then I honestly don't see how you can say Sean has no talent and never made a good song in his career. He's far far from the greatest but he's still nice on the mic. You niggas will thumbs down a Big Sean song without even listening to it, just because it's Sean. Give respect and credit where it's due, damn.

  • marty mcfly

    Big Sean murdered that shit. You could say Jay had a better verse or Kendrick did or whatever but Sean bodied that song.

  • thatoneguy

    Maybe you SHOULD'VE changed your verse Sean. Really. You lost.

  • thatoneguy

    Maybe you SHOULD'VE changed your verse Sean. Really. You lost. And no, you're not fire like you insist you are. It's first place and last place. FOH

    "It is what it is."

    yeah, it is what it is..... and you fuckin lost hard.

  • Clayton Bigsby.

    jwiii: Funny you would quote that part of his verse. It was the weakest moment. This is what happens when people wear jeans they lil sister can't fit.

    No wonder you a lil Seanita fan.

  • Clayton Bigsby

    marty mcfly: You can't be serious. Seanita has never bodied any verse.

    He's the male hairdresser favorite rapper.

    There are certain rappers you can't play pulling up to the corner store. Seanita is one of them. Drake is another.

    You won't make it back out that store pulling up in a corner in the hood playing their music.

    To the wolves it just say's weak ass nigga and you food.

    With your skinny jeans on.

  • nah

    Kendrick's verse was good, not that exciting though. I have no idea why people are "responding" to what wasn't a diss either

  • Uncle Jesse

    pretty sure he just indirectly called Kanye a hoe ass nigga. (Kanye re-wrote his verse when he heard Em on Forever)

  • david lee

    honestly speaking, big sean had the weakest verse on this song. he probably did not expect that from kendrick. im not trying to diss sean's talent as an artist. he's had a plentiful amount of shine on some other tracks but energy wise and competitively speaking, kendrick killed every artist on this song and holds down the throne in hip hop right now.

  • wheat

    "When I heard that verse I wasn’t about to go back and change my verse—that’s cheating. That ain’t the way of an O.G. "

    Competition aint the way of an OG? The reason illmatic was so good was because Primo, Peter Rock, and Large Pro kept hearing eachothers shit and going back and redoing their own stuff, coming with better and better beats.

  • marty mcfly

    @Clayton, hey thats your opinion and thats fine. I really dont give a fuck what some niggas hanging on front of a corner store think about my music as im pulling up. Sean had some bars in that verse, if you dont think so thats just how you feel about it. Its some people out there thats gonna hear Kendricks random bars and disconnected lyrical points in the verse and be like what the fuck is this nigga talking about? He went from talking about how he doesn't smoke crack, he sells it to competition with other MCs to holding cities in his hands to plane crashes with some niggas uncle flying the plane and something about condoms being connected to dreads or some shit like that... Some people are gonna be like wtf was all that about? You cant please everybody.

  • DatGuy

    1. Kendrick made this song. No one would really be talking about it if he didn't do what he did.

    2. Sean should have rewrote his verse. It's your song, and you can't let a nigga outshine you like that on yo shit. Kendrick even made XV change his shit on "Textbook Stuff." ANd where is that nigga by the way?

    3. I was laughing when this nigga started rapping his shit like that line was a quotable or something. If he really think he came correct wit that verse, Kendrick prolly shouldn't have mentioned him...

  • malcyvelli

    I stopped being a Sean fan a whileeee ago, but I do respect his verse, but I respect the fact he rolled with his shit period, don't let someone else get you scared in you shit (plus I really doubt he could out write that shit no matter how hard he tried) I respect it nonetheless though

  • Master Lee

    If your a real rapper you don't change your verse. I wouldn't change my verses either if I was in the same position. If your a real rapper your a great rapper. I respect Sean for not changing his verse. Like Sean said someone is always going to have the best verse when three people are on the song.

  • three

    i love how ppl who defend sean use his lyrics to back him up. cuz thats what it comes down to. point me out a whack sean line from this song. yall haitin, but then ya bitch put on A$$, u get down to it like its the best song ever. hahha pleeeease.

  • b.real

    This can't be easy for Sean, The most buzz he has around HOF is related to someone elses verse on one of his songs... every single he has dropped leading up to the new album has failed to catch on, there is no energy in any of his interviews or listening sessions and he keeps passive aggressively half dissing drake and then ends up posting pics/apologizing. Seems like he'd a been better off rerecording his verse and saying something real/accepting the challenge rather than this "i did this for hip hop" after the fact, at least he coulda made himself a meaningful part of the conversation and built hype for his album... the only one really benefiting here is Kendrick.

  • frylock

    how the fuck is people gonna say sean didn't kill that shit. niggas be having kendricks dick in their mouth way too much. ya'll should be thanking sean for even dropping this track this shit could of stayed in the vault an no one would have got to hear it.

  • http://www.thechronic.co.uk TheChronic

    Man he opened a hole can of worms, respect to the Sean though love his ish.

  • FUCKYOURFEELINGS

    THIS SHIT WOULD HAVE BE EXTRA LIGHT IN THE 90'S. FUCK ALL THIS NEW BORN RAP NIGGAS.

  • http://tripaud.tumblr.com triPAUD

    kinda true. while i think the song is dope, in the 90s what kendrick said wouldn't have been as impactful cause ppl knew thats what was up.

  • ear2ear

    1. Kendrick's reference to crack is a metaphor...he's not a drug dealer but he's pushing his rhymes and they're the crack. Let's not be naive and obtuse just to get your point across Marty.
    2. That being said Kendrick's verse is being overhyped. It's a good verse, but people just fed into the battle aspect of it more so than the lyrics. If you like battle rap, then that's fine but I prefer introspective lyrics a lot more. Battle lines are like junk food to me.
    2. Jay Electronica's verse to me was the runaway verse. As the hype settles from the name dropping and energy that Kendrick delivered in his verse, you have a very elegant and powerful verse from Jay about his come up and I felt like I was listening to like a wizard or some shit. Hahaha. Straight up like someone who had overcome so much, and is standing at a place now where he's the most confident in his abilities and so wise. He addressed a lot of the perceptions we see about him on the internet.
    3. Sean's verse was also about the come up but more so from a hungrier younger point of view which I enjoyed also.
    4. Kendrick's verse didn't fit in well with the theme of the song.

  • Teddy

    Big Sean obviously doesn't know what he's talking about. Older Rappers used to change their lyrics all the time. When they got one uped, they go back in the booth and try to make their verse better. That's what Jay Z did when he did that song with BIG. That's what WuTang does that's what Slaughter house does. That's why Slaughter House wasn't mention because Kendrick knows they compete so it's pointless to call them on when they are doing what he's asking other relevant rappers to do.

    Long Story short. Kendrick just laid down his Trap Card and any rapper that response in a butthurt fashion is EXPOSED!!! (Joey Bada$$, Ortiz)

  • krow132

    @ear2ear the song didn't have a theme duke. It was just bragadocious raps. How you approached it is how you approached it.

    first Im going to say, Big Sean had a nice verse, niggas just hate. You always can tell when a nigga is hating if he is bringing up everything else or his past songs rather then the verse itself. And its actually very respectful that he didn't rewrite although I wouldn't do the same. But I think he saw that this was bigger than him and knew all the commotion it would make. Its a win for Hip Hop that people are that excited about bars.

    and I think Kendrick EASILY had the best verse. Jay elect bars were dope, but Kendrick was hitting punch after punch. switch the flow a couple of times. His delivery was crazy, the extended metaphor at the end ala Eminem was dope. I mean Kendrick's verse had everything

  • marty mcfly

    @ear2ear, the point is some people are gonna hear that Kendrick verse and think its a bunch of screaming and yelling and senseless gibberish about nothing but all over the place bullshit like an Eminem impression. There are those thats into battle raps and bars about nothing and there are those who like hearing structured lyrics that actually make some kinda sense.

  • j

    So many bitter people. I think Sean has been killing it on his last couple songs.

    What makes K.Dot's verse stand out is that he dropped names and said some real shit. People are so use to everyone being buddy buddy and bullshitting to save relationships that when someone actually says some real shit you all lose your mind. Hiphop has turned into the NBA and it needed someone to address it. Everyone should be thinking what Kendrick thinks everyday they wake up, because if you don't you're missing the point.

  • NotoriousRambo.

    IM STILL WAITING FOR ONE OF THE NEW GUYS TO RESPOND TO KENDRICK AND SO FAR NO ONE FROM THE WEST SAID ANYTHING EITHER PEOPLE FORGOT KENDRICK SAID HE RUNS THE WEST COAST TOO NOT ONLY NEW YORK HOPE CROOKED I WILL. AND WHERE THE HELL IS BUDDENS AND FABS RESPONSE??? GUESS FAB STILL CANT FIND A STUDIO THATS OPEN YET SMFH O AND I HOPE BANKS RESPONDS TOO YOU KNOW THE PLK GOTTA GET IN THIS

  • bigErn

    Sean shoulda changed his verse. He basically promoted the shit out of Kendrick and shrunk down to nothing on his own song.

  • http://yubeestar.com Baron Stewart

    You gotta respect Big Sean for being a gentlemen about the situation. Salute to all 3 guys on the song! P.S. GOOD LAWD Kendrick murdered them FOOLS!!! lol