.
  • Arun Gopal

    Yo he got a chiraq rapper on one of the track. Very interesting.

  • Mitch

    So what ever happened to that all No I.D. produced project he said he was going to release? Is this it? If it is, I assume the track he did with Ab-Soul and his other track called War that dropped back in February are just being left off?

    • Zak Tobes

      these are all produced by no i.d.

      • Mitch

        Alright thanks for clearing it up

  • shep

    What happen to the joint with Ab Soul?

    • Cpr196

      He realized Ab has dropped off lyrically?

      • http://newslavez.tumblr.com 3rdeye2hgh

        these days thats why he aint in here kno what i mean ;)

    • Prince Akeem

      who cares

  • Thank Me

    Potential for album of the year

    • marty mcfly

      I just saw where Mickey Factz is dropping 740 Park Avenue on July 13th. Common's album could definitely be AOTY but he gonna have some competition for sure.

      • Based Royalty

        Did the achievement ever drop? Sometimes I wish he would of sold out and signed to some garbage like MMG, just to get his name out. He could always go back underground later

    • 88

      Nah Pinata still the best album out there

      • marty mcfly

        You crazy. Pinata is a dope album but will it be thee best album of the year? I highly doubt it. Beats cant save your whole album. I know people think it does but it just doesn't. You gotta be a dope lyricist as well. Gibbs is dope but its limits to his lyrical ability.

        • leutrim

          Gibbs is one of the best rappers out there.

          • marty mcfly

            There's only a few DOPE ones out here. Gibbs is one of the best outta the Yo Gotti and Schoolboy Q lane but he aint getting too far passed that lyrically.

      • Arnab

        Freddie has shown what he is capable of as a rapper in Pinata. Madlib beats just made the album better. Pinata AOTY for sure.

    • Based Royalty

      Let's be honest. ....it's not gonna happen. It's highly likely that kendrick, kanye, Joey badass, and I can't believe I'm saying this but even mac miller(he's improved drastically) will all have better albums(production alone). Common and no id are legends, but I think the only way com will ever drop another classic is if it's produced either mostly or entirely by kanye. If u look at his work over the last 10 years....u know it's true. I'd love to be proven wrong tho.

  • http://ladygreyrecords.com/ James Plain

    Vince Staples featuring on two songs? I like common's taste in west coast artists

    • Chris M

      LIkely its the No I.D. connection, Vince is signed to No I.D.'s Def Jam imprint, where Common's new album is also being released.

  • MistaMista

    I seem to enjoy shorter albums. Seem more focused. Kingdom was fire and I can't wait!

  • Witness The Fitness
  • SpeakingHarshTruth

    Common puttin on Herb is almost as bad as Kanye with Keef.

    • Selorm Amuzu

      but herb is better than Keef by a long shot tho lol

  • Justin Blantey

    Well, I'm gonna download War & Black America and add them to my iTunes as bonus tracks when the album drops. PEace.

  • espyy

    Meeeh, Big Sean. I know it's raising MC's and that but... Common-Nas on no ID beat it's always welcomed.

  • xastey

    Yo Lil Herb, this should be interesting . The rest looks dope , and Vince on two tracks.. he's about to blow just watch.

  • IG: MORALESFJOSE

    NO L? BIBBY? YE?

  • Stevie Janowski

    Was really hoping for an Ab Soul feature

  • North

    Highly anticipating

  • Bambi

    WOW, by the looks of the tracklist this album is gonna be fantastic. Be will never be touched but this looks interesting with the features

  • leutrim

    Common disappointed with his last album, hopefully he can get back on track.

  • Parker

    not excited off of this tracklist. big sean and lil herb?? kingdom was nice, speak my piece was eh alright, and i really liked made in black america but that was left off

  • Mohammad’sComing2GetYou

    Big on a song<3<3<3<3